Deze week nog wisselen van bank?

Rutger Bregman : “Al jaren neem ik me voor om over te stappen van bank, maar toch komt het er steeds niet van. Mensen komen pas in beweging als ze het gevoel hebben dat ze niet de enigen zijn. Het is, kortom, tijd voor een nationale ‘Ik Stap Over Van Bank Week”.

     

Bron : decorrespondent.nl

2 Replies to “Deze week nog wisselen van bank?”

  1. Als je overstapt naar één der banken bv. Triodos of ASR, kom je dan niet van de regen in de drup? Zij promoten groene investeringen maar ze werken toch hetzelfde als de andere banken; geld(rente) als schuld.
    Hoe zit het dan met DBB(de blije bank)?

  2. Met alle respect voor de auteur en voor zijn bedoeling maar veel banken doen tegenwoordig net alsof ze “het nieuwe bankieren” hebben uitgevonden. Maar ook dit is een leugen: ons nergens door gedekte fiat-geld (ons “wettig betaalmiddel”) zèlf is namelijk tot een kwaadaardig imperium gekomen. Ik heb een klein maar goed lopend bedrijf in de werktuigbouw en heb na zorgvuldig onderzoek ons bescheiden bedrijfskapitaal al langere tijd geleden omgezet in goud zijnde het enige echte geld.

    De graaiende punkers in Den Haag en bij de banken die inmiddels een enorme schade hebben aangericht aan onze landseconomie en bovenal in de verhoudingen tussen de burgers en de overheid (méér dan de helft van alle misdaad in ons land bestaat tegenwoordig uit het misbruik maken van bevoegdheden door overheidspersoneel!) kunnen mij nu niet meer bestelen van mijn uit arbeid verkregen welvaart.

Geef een reactie

